tisdag 26 april 2011

Tre dagar kvar..


Äntligen är påskhelgen slut! Nu är det bara tre dagar kvar innan jag får SOVMORGON!!! & ledig helg. Det är nåt jag ser fram emot väldigt mycket just nu.

Eftersom jag har jobbat alla dagar & det har varit söndag i flera dagar för mig så är jag lite dagvill på vilken dag det var, men en av dagarna var iaf jag och grabbarna upp på klubben och fick till ett agilitypass. Det var en start i en bana som jag förlängde med lite eget påhitt. Det blev en rolig övning med tajta svängar men ändå mycket fart där man kunde köra offensivt.

Lee tyckte det var hur kul som helst. Han gick hyffsat. Vi måste få in mycket banträning framöver så han får köra på och få upp självförtroendet igen. Att han vågar ta ett hinder extra istället för att tveka. Jag önskar verkligen att han kunde vara lite mera "olydig" på det på agilityplan.. Så fort det blir att jag ska taita honom och få in honom på höger så blir det lite strul. Känns lite trist att vi inte kommer riktigt förbi det problemet nån gång. I slutet av förra säsongen fick han ju till några riktigt snygga lopp. Så förhoppningsvis så hittar vi tillbaka till den formen fort nog igen :) Jag hoppas iaf på det! Han har också rivit ovanligt mycket nu på träningarna. Han känns tung i kroppen. Så idag ska han klippas och borstas så hans enorma päls försvinner lite..
Annika tyckte jag skulle raka honom som Malin har gjort med Fellow, men då sa Berit att hon inte tänkte vara min vän längre.. ;)

Ni ser ju själv vilken ordentlig päls han har dragit på sig i vinter...å ändå har jag klippt "byxorna" på honom tidigare. Så ni kan ju bara tänka er hur det såg ut innan... Plus att det är dööötjockt så stackarn höll ju på att dö nu när det blev så varmt ute.
Sen ska vi börja cykla igen nu så vi får upp konditionen igen.

Mike gick jättefint på träningen. OJ vad han är härlig att köra. Han göra stora framsteg för varje träningspass och det känns som att vi sakta men säkert börjar få kontroll & blir mer samkörda. Fast det är fortfarande lååångt kvar. Jag märker iaf att vissa delar i handlingen börjar han lära sig nu och jag behöver inte hjälpa till så mycket, utan han går bra på bara mitt verbala komando. Ikväll flyttar vi upp alla agilityhinder upp på klubben igen också. ÄNTLIGEN!!! Då kan man äntligen börja träna på allvar. Köra banor, Mike ska få lära sig gungan och...ja..man kan träna ALLT!

Nu har jag hittat min kameraladdare också så nu ska jag försöka bli bättre på att filma så jag utvärdera träningen bättre. Kanske bjussar på någon här med..vem vet ;)

1 kommentar:

Bloggarkiv