onsdag 13 april 2011

Det går inte alltid som man vill..


Vi fick ett Nej. Synd. Trist.
Men självklart har vi en plan B :) Vi håller tummarna för den!


Idag slutade jag tre. Åkte hem och lagade lite matlådor. Poade på lite här hemma innan jag och hundarna åkte till klubben. Körde ett kort pass agility med dom två svartvita. En övning från kursen med Jenny. Jag försökte tänka på allt hon hade sagt och köra efter det. Tror jag lyckades ganska bra. Jag sprang som ett skollat troll och riktade fötterna åt rätt håll och klev inte över linjen ;)

Lee gick bra när jag lät honom jobba själv. Jag försökte gå in och peta lite i svängarna, men det blev liite för mycket och han kändes genast lite osäker. Körde lite fritt igen och det blev genast bättre. Man får verkligen finula ut vad som passar herrn bäst. Det känns ganska skönt att jag vet vad som gör det och inte nu. Även om vi fortsätter att jobba på våra svagheter.

Mike gick kanon. Satte klockrena slalomingångar från alla håll och kanter. Han imponerade lite på mig idag. Vi hade ju inte ens bågarna. Det ska bli så otroligt roligt att se hur det här första agilityåret blir med honom. Hur som så ser jag fram emot det enormt mycket!! Han känns så himla fin. Det enda negativa jag kan hitta är att han rev två gånger idag, och ett par gånger förra gången med. Det har han inte gjort så mycket tidigare. Kanske får påminna honom lite om att bommen är viktig...

Tyson fick köra lite skick runt koner och träd, busa, jaga bollen och kampa en massa. Riktig terrierlek med andra ord :) Vi promenerade lite i skogen innan vi åkte hem. Å jag fick tre supernöjda killar med mig hem. Alla ligger och sover nedanför mig nu.

Mike & Tyson delar på korgen.

Lee ligger under bordet vid mina fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv