söndag 10 april 2011

Smala Sussie

Idag har vi gjort årets första (av förhoppningsvis många!!!) pass i fårhagen!

Det var två koncentrerade hundar som låg och kikade på när fåren togs ut..

Mike

Tyne

Sussie visar att man minsann kan valla i sjunde månaden. Men smala Sussie vet ja inte om hon kan kallas just nu... ;)

Tyne vallar

Mike fick börja i 25:an. Märktes att han hade mognat på lite under vintervilan. Inga dumheter alls, och första passet kändes riktigt bra. Det var nog mest matte som var ringrostig där.. ;)

Sussie & Tyne flyttade ut fåren på åkern på andra sidan gården. Det var tänkt att vi skulle vara där och valla. Fåren hade väldigt mycket drag och var väldigt springiga där ute, så då bestämde vi att bara Tyne skulle köra där ute. Jag tror det hade varit alldeles för svårt för Mike när t.o.m Tyne fick jobba lite.

Alltid roligt att se Tyne valla. Hon är riktigt härlig att se på :) Mike tyckte det mest var jobbigt att bara få kolla på, så han låg med huvudet vänt åt andra hållet och tjuvkikade fram bara ibland ;) han är allt för rolig.

När vi skulle ta tillbaka fåren in till 25:an så gick Sussie & Tyne före och stoppade upp fåren lite, så fick Mike träna på att fösa dom hela vägen tillbaka. Jättenyttigt & kul :)

Vi körde två pass till inne i 25:an innan vi avslutade. Det var verkligen skitkul att få valla igen. Gud vilken duktig hund jag har. Vi behöver träna mera på att gå upp saaaakta. Han är verkligen kvick upp på benen. Men överlag tycker jag att han går fint. Nu måste bara jag komma in i tänket igen :)

1 kommentar:

  1. Jäklar det syns ju att jag har mage även i den där stora jackan, haha. Jag som oftast glömmer bort att jag har en bebismage :-P
    Ni är så duktiga du och Mike, tror ni kommer utvecklas grymt bra i sommar :-) Och vilken hund är inte kvick i benen då, du såg väl min ferrari. Men vi jobbar på det ;-)

    SvaraRadera

Bloggarkiv