söndag 24 april 2011

Sommar?

Idag har det varit riktig sommarvärme ute. Underbart! Synd att jag har varit inne & jobbat hela dagen ;)

Så fort klockan slog 19.00 åkte jag iaf hem och hämtade Mike. Vi åkte till Sussie där Annika, Kerstin & Jossan redan var och vallade. Vi körde ett pass inne i 25:an. Märktes att jag var trött efter jobbet..kände mig lite borta. Men det brukar ju jag ju göra ändå inne i vallhagen så det var kanske ingen skillnad ;)

Mike kändes fin. Önskar jag hade egna får så jag kunde träna oftare. Nåt pass i veckan åtminstonde. Det märks ändå vad mycket har mognat fram under vintern. Små saker som vi tränade hos Karin i höstas tycker jag att man kan se att han förstår nu. Annika konstaterade också att det hade hänt mycket sen hon såg han sist. Han var ingen valp längre i hagen, utan vuxen. Å jag fick ett litet plus i kanten oxå för att jag hade lärt mig att låta arg & bestämd haha..

Är så glad att ja har snälla vänner med får som vi får komma och valla hos ibland!

Nu ska vi snart gå och sova. Vi ska upp tidigt imorn och åka och träna agility innan jag börjar jobba klockan elva. Monsterpass imorn...11-21.15 Ingen höjdare....men Thank God for OB! Money money ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv