torsdag 7 april 2011

Idag är det världens bästa torsdag!


Varför?

Varför inte!


Man fick sig allt en liten tankeställare igår när man var på kurs. Vissa saker kan man ju ta in även i vardagen, inte bara på jobbet. Sin inställning tex. Det ska jag verkligen försöka ta till vara på. En fin inställning till livet tror jag gör att man blir mycket gladare & har mycket roligare.

Imorse fick Tyson lite egentid så fort vi vaknade. Vi tog en långpromenad runt byn. Vem kan inte smittas av och bli glad när man är ute med en terrier som har den här inställningen till livet? Ja jag vet att bilden är kass och värdelös, men kan ni se glädjen och skuttet han gör när jag precis har tagit av kopplet och sagt hopp&lek?

Efter promenaden åt vi frukost. Sen åkte jag och dom två svartvita iväg och tränade agility. Jag fortsatte med Mikes grundträning & idag fick Lee göra samma övningar. Jag hade gjort en kombination på fyra hinder där man kom ifart & skulle skicka hunden till utsidan, dra över & upp i ett hörn, ner på ett hinder & göra en back sväng. Skitbra övning där jag fick med mycket av det vi tränade på sist i en och samma kombination. Alltid kul att se när det fungerar ihopsatt. Plus att jag var tvungen att vara fokuserad på min possition & förbereda hunden för att den inte skulle få en stor sväng eller liknande.

Lee var grymt bra idag. En riktig pärla! I år ska vi förstärka våra svagheter & försöka jobba bort dom så mycket det bara går.


Mike var också duktig idag. Det som är så kul med honom är att det blir jättestor skillnad på väg och svängar om jag är det minsta felplacerad eller sen i min handling & förberedelser. Några gånger idag gick han så grymt bra så jag nästan fick rysningar. Kul när man kan få småglimtar av hur bra det kan bli bara jag sköter mig ;)

Äntligen Äntligen kan vi träna våra små korta pass varje dag...det är dom som ger framsteg, stadga & säkerhet. Med andra ord har 2011 års agilitysäsong börjat på allvar :) I love it!!!

2 kommentarer:

  1. Ja vi får helt enkelt se till att träffas och se om det är likheter som stämmer :)

    SvaraRadera
  2. Det är JAG AB tänket i ett nötskal! Måste kolla på den någon dag snart. Inställning och mående ger tillstånd:).. spännande och lärorikt!

    SvaraRadera

Bloggarkiv