lördag 30 april 2011

Gungträning pass 2.

Träffade Berit uppe på klubben. Idag var jag förberedd med sele & långlina. Till våran stora glädje så hade vårat monsterpass sist gett resultat - Mike hade kommit över kanten!

Även om det fortfarande är långt kvar och att han skulle springa ifrån gungan om han själv fick bestämma så är framstegen stora. 1 gång idag valde han t.o.m själv att gå upp på gungan och utföra den! Jippi!!!!!! Jag känner mig jätteglad och lättad även om han klamrar sig allt han kan. Det har börjat släppa. Å jag tänker inte ge mig förns han älskar gungan!!! Idag kom vi så långt att jag nog klarar av att åka och träna den själv med honom. Det känns skönt! Berit och jag ska åka upp och ta ett pass imorgon också.

Berit tränade lite med Connor oxå, och jag tycker att han gör fina framsteg. Berit skulle behöva ta tummen ur och åka upp lite oftare bara ;) Han har stor potential att bli bra.

Jag byggde upp en av övningarna jag hade med mig. Lee var först ut att köra den. Han går fint och tar mina komandon fint. Han känns säker. Det som ligger där och förstör är svängarna & högersidan. Som alltid. Men det ska bli bättre!!! Fick lite tips av Berit idag som jag ska försöka få till. Lee fick även köra lite kontaktfält & några backsvängar.

Mike fick också köra den övningen. Han hade lite svårt i starten då balansen (favorithindret) låg precis i linje efter första hopphindret. Så han ville gärna dit istället för att ta mina signaler att svänga. Vi nötte några gånger & när han sen valde att lita på mig och låta mig bestämma vägen så gick han som en klocka. Han är sååå oootroligt fin min lilleman. Jag blir alldeles glad av att köra honom. Ut komandot börja bli riktigt befäst nu. Vi nötte även lite slalom & kontaktfält.

Nu är det två supertrötta killar som ligger och sover vid mina fötter. Vi fick till ett bra träningspass idag. Å imorn ska vi få till ett minst lika bra! Ååå..va härligt det är att ha tillgång till banan utomhus igen!!! Jag kan inte säga det för många gånger tror ja ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv