lördag 21 maj 2011

Årets första tävling

10.00 var vi inpackade och på väg.

Vi låg bra till tidsmässigt för en gångs skull, så vi hann svänga in lite på en av mina favoritaffärer.... Fullerö! Jag köpte en liten tavla & två tyghjärtan. Lägger in en bild senare då dom kommit på plats i nya lägenheten. Flyttlasset går om 1.5 vecka nu.

Tänk va lugnt och skönt det var att bara åka med Lee & Takida. Man märker ju inte ens av dom. Å det kan man ju inte säga om dom små syskonen precis ;)
Kan tänka mig att det är annat liv i luckan nästa helg...

Vi hämtade vårat lyckopiller Sofia & Ninja på tågstation i Knivsta. Alltid lika roligt att träffas!

Tävlingsmässigt gick det både bra & dåligt.
Lee & jag tävlade bara lagloppen eftersom jag glömt att anmäla mig individuellt. Första loppet gick han jättefint. Vi satte en fin nolla och jag är jättenöjd med loppet. Vi fick en stor & konstig sväng på ett ställe där Lee kom ut lite. Men det bästa var att han jobbar tillbaka och även fast han hoppar i konstig vinkel så river han inte. Han gjorde också fina kontaktfält. Det kändes väldigt bra att första loppet på tävling iår blev en nolla!

Vi hade ganska tätt mellan våra nummer & eftersom vi hade gått båda banvandringarna & hade två banor i huvudet så hann vi nästan bara ut och belöna innan det var dags att gå in på nästa plan och köra. Där blev det fel i början så då blev Lee osäker och börjar fråga en massa. Å hela loppet blir konstigt och dåligt. Banan var lite trist på det viset för det blev aldrig något riktigt flyt i den. Inte för våran del, och ganska många andra väldigt duktiga ekipage hade också svårt att få till det riktigt bra. Som tur var så valde alla i laget att gå dåligt på den banan.

Agilityloppet som vi körde först gjorde vi en nolla.
Takida trillade av gungan så Annika gjorde om den, annars ett jättefint lopp, men disk.
Alex & Floyde fick ett litet missförstånd och 5 fel annars fint.
Sofia och Ninja nollade på ett fint lopp.
Så summa summarum = En 3:dje plats & Årets första SM-pinne för bästa laget
Catch us by Alteco
Kommer hem där grabbarna grus är med på grillfest med Mats och en massa andra. Mike såg ut att vara ganska nöjd med att jag kom hem och sa att vi skulle gå upp och lägga oss.. :)

Tyson är fortfarande nere och minglar. Han älskar då det är en massa folk på besök. Då trivs han som allra bäst tror ja :) Nu ska jag snart skjutsa ner alla på stan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv