tisdag 17 maj 2011

Bäst när det gäller!

Nu har vi beställt boken!

Annikas entusiasm efter helgens Landslagsuttagning har smittat av sig. Jag känner mig mer säker på vad jag vill, - och vi ska ta oss dit!

Träningen ihelgen blev inte riktigt som jag ville. Pga spöregn ställde vi in flera pass. Jag jobbade & hade svårt att få till det. Vi fick till två jättebra träningspass iaf. Mike svarar fint på träningen & utvecklas för varje gång. Det vi tränade förra gången fungerade jättebra den här gången & det känns som att vi börjar köra tillsammans mer och mer. Det tar lång tid att köra ihop sig med en ny hund, men nu känns det som att vi börjar känna varann mer och mer. Vissa delar i träningen behöver mycket mera stadga. Vi har en lång väg kvar innan vi kan köra till 100% och med säkerhet. Men vi är på väg! Och jag njuter av varje träningspass med Mike. Han är så otroligt fin!

Men Lee har jag kört enkla övningar med mycket fart. Allt för att öka hans självförtroende. Även om allt inte är klockrent teknikmässigt så känns hans osäkerhet som den bit som vi måste få till först och främst. Det är den som oftast ställer till det för oss. Bitvis i loppen så känns han riktigt bra, men det kan haverera på en millisekund. Det är det som är så svårt med honom. Han lämnar inge utrymme för mig att göra misstag. Å det gör jag ganska många ;) Jag måste skärpa till mig, - lite på honom och köra offensivt! Då går han som bäst! Ikväll ska vi på träning med sm-gänget igen. Jag hoppas det blir en riktigt bra kväll!

Ihelgen åker vi på årets första tävling för våran del också. Lagtävling i Knivsta. Jag missade att anmäla oss individuellt...hur sulligt var inte det??? Så vi kör bara lag loppen, sen ska vi peppa Annika och Takida i dom andra individuella loppen. Jag ser verkligen fram emot den här helgen. Nu sätter säsongen igång för oss med! Stugliv med Annika, härliga dagar vid planerna & massor av fartfylld agility!!! Livet på en pinne! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv