tisdag 17 maj 2011

Sm-träning med finsk bana


Ihelgen när vi ska iväg till Knivsta och tävla så är det finska domare. Vad kunde inte passa bättre än att då träna på en finsk bana på SM-träningen. Sagt och gjort. Hittade en bana som jag tyckte var jätterolig. Mycket fart, du var tvungen att lämna hunden och låta den jobba självständigt om du skulle kunna hinna till nästa svårighet i banan. Jag & Annika coachade dom andra och sen när vi var klar så körde jag den med Lee.

Han gick fint idag. Inga hang ups och vänstersidor :D Vi fick en del rivningar på en del ställen. Men det känns som att jag får ta på mig dom också. Han har blivit lite väl rund efter vintern och jag har inte riktigt haft den tiden (eller tagit mig den heller..) att cykla med honom. Vi går ju promenader och joggar lite. Men han anpassar ju sig efter mig och jag orkar inte så mycket som han borde få träningsmässigt. När vi flyttat ner på stan igen har jag tänkt att jag ska lära mig att cykla med både Lee & Mike så vi kan köra tillsamman. Lee är lite för tung i kroppen nu...inge bra. Plus att han fortfarande har sin enorma päls så det ser ännu värre ut ;)

Men bortsett från rivningarna gick Lee fint. Det var jätterolig träning och han körde på. Vissa saker som han kan, KAN han verkligen. Å det är så skönt att kunna lita på honom i såna situationer. Kontaktfälten satt fint idag, jag pressade honom men han skötte sig jättebra. Nåt som jag kan klaga på är min egen kondition...herregud. Intervall träning kanske???? Nä på lördag ska vi köra järnet!!! Å sen ska vi ligga i hårdträning med kondition och explosivitet.


Mike har fått vila idag. När vi åkte hem så svängde vi in hos Malin och tränade gungan lite. Malin har sagt att vi får åka dit och träna den när vi vill..hur snällt är inte det!! Det bästa är att Mike tycker att deras gunga är mycket bättre än klubbens. Så där drar han och vill upp på den. Även om det inte är en supergunga med hög fart och så, så gör han den helt själv där. Jag kan se framsteg och att han får ökat självförtroende för varje gång! Så himla skönt!! Hos Malin kan jag köra den flera gånger på raken utan problem och han kommer gladeligen till uppfarten om ja ropar på honom. Han flyr inte, och jag behöver inte bära honom dit som ja måsta för några veckor sen. Det känns stort! Det fungerar bra på klubben med, men där är det liiiite läskigare. Så där brukar vi köra gungan och gör han den korrekt får han köra vidare på andra hinder på en gång efter vi kampat lite på kontaktfältet.

Åååå..va jag tycker om mina två svartvita!!! Sen att jag får åka hem till världens gladaste och goaste terier gör ju inte saken sämre ;) Kommer sakna han så enormt då jag flyttar!!! Men jag vet att han inte kommer att kunna ha det bättre iaf, och har jag tur så får ja låna honom när ja vill :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv