fredag 20 maj 2011

Lycka!


Jag var upp på klubben en sväng på fm. Tänkte bara köra lite enkla saker med Lee inför imorn. Å belöna & ösa beröm även om det var halvtaskigt. Konstigt? Kan tyckas. Men vill jag att det ska gå bra imorn så måste vi göra så idag. Så han får känna att han är asball & bäst i världen! Som tur var så gjorde han fina saker och jag kunde ge honom belöning som han verkligen förtjänade. Fina kontaktfält och fint drag. Å han drog till och med iväg och tog ett hinder extra...duktiga duktiga Lee. Nu håller vi tummarna att det går superbra imorn! Jag skiter i om svängarna inte är tajt och vi inte ligger med i toppen....det enda jag vill är att vi får känna flytet & att han inte söker min vänstersida eller låser sig. Blir det en nolla är det bara ett plus!

Nu kommer det bästa med den här dagen *trumvirvel*........

Mike gjorde gungan helt själv 5 gånger när jag var ca 2 m ifrån!!!!!

Lycka!!!!!

Visst det går inte fort, han kryper i stort sett över, MEN han gör det själv! Å jag kan gå dit och kampa med honom på kontaktfältet efteråt. Vi kan stå nära när det slår tillbaka och dunsar och låter & han vill inte fly fältet. Istället står han och drar och vill upp igen! Å det mina vänner är ren och skär lycka!!!! Ni som har sett honom när vi började och innan det ens vet hur det var. Å förstår kanske vilken stor seger det här är för oss. Älskade underbara hund!!!!


1 kommentar:

  1. UNDERBART!!! Duktiga Mike!!! Kör så det ryker i helgen!

    SvaraRadera

Bloggarkiv