söndag 8 maj 2011

Härliga Helg!


Igår förmiddag samlades vi på Häggesta för träning med laget, Jocke & Malin. Solen sken och det var strålande väder. Banträning stod på schemat och HERREGUD vad ringrostig vi var allihopa. Det gick inge vidare alls för mig och Lee, han sökte mycket vänstersida när han skulle vara på höger. Passet kändes sisådär...banan var rolig, men vi var väldigt ringrostig.

När vi tränat klart så tog jag ut Mike en sväng. Å min lillkille gjorde e riktig gunga HELT SJÄLV!!! Å han stod så fint och trampade utan att vara rädd. Lyckan var total!!! Vi gjorde en gång till och då med lite stöd ifrån mig. Dum som ja är tar jag en tredje gång & då kommer lite rädsla fram igen. Så då gjorde vi några gånger bara så det släppte.


Kvällen spenderades hos Johanna. Eftersom jag glömde ta med kameran så lägger jag in en gammal bild från förra sommaren. Vi träffades & mysdrack vin & pratade ända till halv fyra imorse. Helena & Hanna kom också & det blev en riktigt mysig kväll/natt ;)

Söndag
Trött som en gnu pallrade jag mig upp lite senare än det var tänkt & iväg till klubben för träning med laget, Jocke & Malin igen. Skickade ett sms till Annika att ja skulle bli lite sen, bara det att när jag sitter i bilen så ringer hon upp. DÅ hade hon vaknat...jaja som vanligt med oss med andra ord...alltid sena ;)

Idag däremot gick Lee superduper å jag blir så glad när det är såhär! Känslan & glädjen i loppen..så himla kul. Idag var han grym!! Typ som han var i höstas när han gick som bäst. Nu ska vi köra banträning varje vecka så vi får lite lopp i benen. Det är precis vad vi behöver nu. Känns skönt att formen inte känns så långt borta.

Marie Löfstrand som gick kurs för mig i Järvsö förra året kom upp på klubben en sväng & tränade lite. Jag håller på och peppar dom för våran klass ett tävling i juni så det var väldigt roligt att få träffa dom igen. Dom bor ju i vanliga fall i Huddik, men var alltså ute och åkte med husbilen ihelgen & passade då på att komma. Kul :)

Så efter att jag tränat dom lite så var det Mikes tur igen. Vi började med att göra en gunga med lite stöd ifrån mig. Han tyckte det var kul och viftade på svansen så vi körde en till så han fick göra den helt själv. Han gör den jättefint & trampar i slutet. Så himla kul att det börjar släppa och han släpper sina rädslor. Sen gjorde vi ingen mer gunga utan avslutade med lite slalom och nån balansbom. Det var så himla varmt ute idag så vi nöjde oss med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv