lördag 14 maj 2011

Jobb, Landslagsuttagning & egen träning

Jobbade 7-16 idag.

Sen for jag hem och kopplade in Mats dator i tvn och kikade på landslagsuttagningarna.
Annika-Takida, Alex-Floyde & Jocke-Amiga var nere ifrån våran klubb. Jag fick rapporter av Annika under dagen. Takida hade gått fint, men det ville sig inte riktigt för dom. Annika skyllde på sig själv. Kändes skönt att jag skulle kunna få se deras lopp live. Hon ville att jag skulle peppa henne innan, så jag skrämde upp henne lite ;) Så sen vågade hon inget annat än att gå in och sätta en nolla. Å vilken nolla sen..jättefint lopp. Takida tog lång tid på sig i en tunnel, tror dom tappade mycket tid där. Dom slutade på placering 8:a tid 33.04, vinnaren av klassen hade tiden 31.59. Det tycker jag var bra gjort!

Alex & Floyde kom på 10:onde plats i ett lopp, men hade lite oflyt i dom andra. Hoppas det lossnar till imorgon. Jocke har det gått bra för med Wiggo, en 4:e plats i ett lopp. Loppen med Amiga har inte velat sig riktigt...supertrist. För dom är verkligen grymma tillsammans.

Andra som jag tycker var grymma idag, av dom få jag har sett var Jenny & Ina. Dom gjorde ett riktigt snyggt lopp. Jag skulle bli förvånad om dom inte får en plats i landslaget. Sen Isabelle & Noa...trots en liten miss så Noa sprang åt fel håll höll dom sig i toppen. Vilken topptid skulle dom ha haft utan den missen??? Vågar knappt gissa. Dom verkar ha utvecklats mycket i Finland. Malin Elfströms Nick gillar jag skarpt...å dom går riktigt bra nu. Rikard & Lova glänser och får det att se ut som att vi knappt har några duktiga smallekipage alls.
Många fler som gjort topplopp..men som sagt jag hann inte se så mycket.. :)

Efter sändningen var klar så var man ju mer taggad än någonsin för att träna själv. Åkte upp till klubben och tränade med Mike. Vi körde en fartövning där han fick söka linjer & hinder i hög fart. Komma i hög fart, göra en tajt sväng. Komma ur en tunnel i fart och ta slalomet i hög fart. Vi la även in gungan i en kombination...det lossnar mer och mer. Det är fortfarande skakigt, men han har inte svansen mellan benen längre och han gillar att stå kvar på slutet och kampa på kontaktfältet. Det känns som att vi skulle kunna klara en gunga på tävling nu och det känns skönt. Men vi ska fortsätta bygga upp säkerheten och alla rädslor ska bort. Han tycker nämligen det är fruktansvärt jobbigt när andra gör gungan. Så vi har nog mycket att jobba med, men så länge framstegen kommer så känns det bra.

Lite surrigt inlägg, tror jag börjar bli trött ;)
Ska upp tidigt imorn, så nu ska vi snart göra oss klar för sängen. Har planerat att hinna med ett kort gungpass/kontaktfält pass imorn bitti innan jobbet. Jobbar 8.30-19. Drygt men bra med cash :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv