torsdag 12 maj 2011

Banträning

Efter morgonens träningspass så känner jag ännu mera hur viktigt det är att vi får köra banor tillsammans nu. Både Mike & jag och Lee & jag. För det är verkligen en helt annan sak än att köra kombinationer. Vi ska börja länka kombinationer helt enkelt!

Mike var först ut på banan. Det var en rolig bana men ändå en del klurigheter som jag gillar. Första halvan av banan går bra, ända tills vi kommer till slalom. Då stressar han och går ut två portar före slut. Vi tar om det och fortsätter däck, hopp och sen kommer vi till gungan. Jag har bestämt mig för att inte göra en sån stor grej av det längre. Men nu gick det lite för fort så han gasar järnet upp på gungan och gör en klassisk "hjälp jag trodde det var balansen gunga". Lillskiten är ju så nedrans snabb så det är svårt att hinna vara med alla gånger. Inte det bästa för oss precis. Jag låtsas som inget och kör tunnel och hopp innan ja belönar. Sen kör vi däck, hopp & gunga igen. Den här gången hinner jag placera mig & det räcker att jag lägger handen på nacken och han gör en jättefin gunga och trampar. Vi stannar och kampar och låtsas att det är skitballt. Sen fortsätter vi resten av banan. Det går bra till sista hindret som han bara springer förbi och väljer att ta platten istället som ligger åt andra hållet. Vi kör slutet igen och han gör samma sak fast jag är jättetydlig med att vi ska svänga. Då väljer jag att säga till honom på skarpen. Ok att det kan bli fel för att han är ung, men olydig får man inte vara. Nu går det bättre och vi är igenom banan.

Det bästa under loppet var kontaktfälten som han gjorde allihopa & väntade på mitt komando. Sen märks det också att även om han tycker gungan är otäck så börjar han känna sig tryggare med den och han vill upp på den. Lite skräckblandad förtjusning kanske :) Vi körde några varv till och på slutet fick han några slarvrivningar. Jag tror det är för att han är ovan att hålla längre sträckor på planen. Det känns som att han blir lite otålig. Så lite banträning kommer nog bara att göra gott.

Tommy Lee fick också köra samma bana. Han kändes fin tills vi kommer till där man ska ta "fel" tunnelingång. Pang i ingången rakt fram. Jag vet inte om jag ska vara glad att han är olydig och tar ett hinder extra...betyder det är att han är på gång? Jag skickar om honom på a:et som låg före och den här gången tar han mina signaler klockrent och väljer rätt. Efter slalom kom däcket på högersida. Lee kommer i full fart ut ur slalom och väljer min vänstersida. Skithund!!! jag lägger ner honom och talar om för honom att så gör man inte. Vi gör om, och gör rätt. Banan går bra men han tvekar på en tunnel på slutet och låser sig lite.

Det bästa under träningen idag är att bitvis går han riktigt bra. Men vi är fortfarande inte i fas, för våra gamla problem gör sig påmind lite titt som tätt. Ena dagen går han som en klocka, nästa dag kommer osäkerheten & låsningarna. Vi tänker fortfarande köra banor & leta flytet...det känns ändå som att det inte ligger så långt borta. Vi behöver bara mera lopp i benen helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv