torsdag 26 maj 2011

Ledig torsdag

Idag har jag hunnit med mycket fast klockan inte är så mycket. Jäkligt skönt! Jag hann städa, diska, ta reda på tvätt och stoppa i en ny maskin innan Berit ringde vid elva. Jag packade in hundarna i bilen, hämtade upp Berit och gänget och for sen vidare till skogen. Vi tog en timmes promenad längs en av favoritstigarna. Vid en av dödsbackarna passade vi på att köra intervaller med hundarna. Perfekt när det är lös sand. Vi stötte även på en orm längs vägen. Äckligt. Ingen av hundarna märkte den som tur var. Det var ingen huggorm och det såg inte ut som en snok...så ingen aning om vad det var förnåt.

Nu är jag nyduschad och ska ner på stan en sväng. Ikväll blir det ett agilitypass med Mike. Lee ska bara få göra nåt kontaktfält och nån tajtsväng med upplopp. Så han är riktigt på gasen till helgen. Vi fick till ett ordentligt pass igår då vi bara tränade en sväng. Försöker få in den på kommando så det ska underlätta i såna situationer. Lee är som ett mysterium som jag inte riktigt kan lösa. Jag har kommit ganska långt iaf och det ska bli kul att se om vi nån gång kommer komma hela vägen :) Oavsett så kommer han alltid vara min pärla!!

Mike fick träna lite gunga i en kombination. Han visade ingen rädsla under hela passet. Såååå skönt! Vi tränar gungan som ett vanligt hinder nu och det känns väldigt bra. Vi tränade även en kombination där han fick träna slalom, att jag lämnar honom och springer iväg på en raksträcka där han sedan drar förbi mig på slutet. Vi hade hinder på sidan av som störning, fast han ska fortfarande gå på mitt framkomando och inte vika av ifrån linjen.

Vissa gånger anpassade han inte farten vilket resulterade i rivningar. Men efter ett tag skötte han sig bättre. Jag kan uppleva ibland att han tycker att han "kan själv" och struntar i mina signaler. Jag har valt att göra konsekvenser av det redan nu. Det är inte ok att strunta i vissa signaler bara för att man tror att man kan vägen.

Nä nu väntar stan..

1 kommentar:

  1. Tänkte bara säga att det är kul att du bloggar så ofta! :D
    Är här inne och kikar varje dag! ;)

    Vi vill se film på Mikes gunga! :D
    /Caroline och syster Olivia

    SvaraRadera

Bloggarkiv